Veelgestelde vragen

Service staat bij ons voorop!

Bezorgen

Wat zijn de tarieven van bezorgen?

De tarieven voor bezorging van pakketten zijn:

  • Nederland: € 5,75 voor orders tot € 250,- en franco vanaf € 250,-
  • België: € 12,- voor alle orders
  • Overige landen: op aanvraag
  • Tarieven zijn excl. 21% BTW
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bestellingen, geplaatst voor 16:00 uur worden de volgende werkdag bezorgd. U ontvangt via onze pakketdienst een track & trace code. Als een andere bezorgdatum gewenst is kunt u dit aangeven bij 'opmerkingen' in het bestelproces.

Wordt er ook op zaterdag bezorgd?

Ja, er wordt op zaterdag bezorgd, dit geldt voor alle pakketten die vrijdag worden verzonden uit ons magazijn. Bent u gesloten op zaterdag, of niet thuis? De volgende bezorging is dan op maandag.

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

De bezorgdienst doet maximaal 4 pogingen om het pakket af te leveren. Daarna gaat het retour naar ons magazijn en nemen we contact met u op. U betaalt voor een nieuwe bezorging € 5,75 bezorgkosten. Wenst u de bestelling na 4 mislukte bezorgpogingen niet meer te ontvangen vervalt de factuur van de bestelde producten. De bezorgkosten à € 5,75 per zending vervallen niet.

Kan ik een spoedbestelling plaatsen?

Bij een spoedbestelling wordt uw pakket binnen Nederland en België dezelfde dag nog bezorgd. Hier zijn extra kosten aan verbonden, het bedrag is afhankelijk van de bestemming. Een spoedbestelling nemen wij alleen in behandeling na telefonisch overleg via +31 (0)113 82 08 19

Moet ik voor een backorder verzendkosten betalen?

Nee, voor een backorder worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Is bezorging op een postbus adres mogelijk?

Nee, pakketten worden niet geleverd op postbus adressen. Reden hiervan is dat niemand het pakket in ontvangst kan nemen. Daarnaast zijn postbus adressen niet te verifiëren op juistheid van gegevens.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Dat is mogelijk tijdens onze openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur. Betervoorbereid.nl is gevestigd op Scottweg 19 te Goes (industriegebied De Poel II). Bij de hoofdentree bevindt zich het afhaalloket, hier staat uw bestelling gereed. Het is niet mogelijk om met uw PIN pas te betalen.

Betalingsmogelijkheden

Kunnen bedrijven betalen per factuur?

Ja, bedrijven kunnen betalen per factuur. De keuze hiervoor kunt u aanvinken in het bestelproces. Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen. In overleg kan een andere betaaltermijn worden overeengekomen.

Mijn eerste zakelijke bestelling

Bestellingen die voldaan zijn via iDEAL worden meteen in behandeling genomen. Nieuwe zakelijke klanten die bij de eerste bestelling kiezen voor betalen achteraf per factuur worden door onze administratie gecheckt op een aantal criteria. Het kan voorkomen dat er een pro-forma factuur wordt verzonden. De bestelling wordt dan na ontvangst van de betaling in behandeling genomen.

Kunnen consumenten betalen per factuur?

Nee, consumenten betalen vooraf via iDEAL als de bestelling via de pakketdienst verzonden wordt. Vanzelfsprekend ontvangt u van uw bestelling een factuur per e-mail.

Kan ik betalen via iDEAL?

Ja, zakelijke klanten en consumenten kunnen betalen via iDEAL. Voor consumenten is betalen via iDEAL verplicht, zakelijke klanten hebben de keuze of ze via iDEAL of via een factuurbetaling achteraf willen betalen.

Is achteraf betalen mogelijk?

Ja, zakelijke klanten die kiezen voor betaling per factuur betalen automatisch achteraf. Consumenten kunnen achteraf betalen als de bestelling wordt afgehaald in ons magazijn aan de Scottweg 19 te Goes.

Welke betalingstermijn wordt gehanteerd?

Voor zakelijke klanten die per factuur betalen geldt een termijn van 14 dagen. Na persoonlijk contact kan een andere termijn worden overeengekomen. Pro-forma facturen hebben een betaaltermijn van 7 dagen.

Op welke wijze wordt gefactureerd

Facturering vindt per e-mail plaats. In het winkelmandje kunt u een separaat factuur e-mail adres invoeren.

De originele factuur is zoekgeraakt?

Via invoice@betervoorbereid.nl kunt u een copy factuur opvragen. Wij sturen u vervolgens per e-mail het bericht met de factuur als bijlage zoals dit bij levering aan u is verzonden. Op deze kunnen wij altijd aantonen dat het bericht is verzonden, op welke datum en tijd, en naar welk e-mail adres

Registratie en Login

Is registratie verplicht?

Nee, registratie is niet verplicht. Ook zonder registratie kunt u orders plaatsen

Kan ik registreren zonder te bestellen?

Dat is mogelijk, u kunt zich hier registreren

Ik ben mijn login gegevens vergeten?

In het bestelproces kunt u aangeven dat u de login gegevens bent vergeten, u ontvangt per omgaande een mail

Wat is het voordeel van registreren?

U hoeft niet elke keer alle invulvelden in te voeren en heeft inzicht in de bestelhistorie

Wat is het beste moment om in te loggen?

Inloggen kan voor- en achteraf. Als u een eerdere bestelling opnieuw plaatst moet u eerst inloggen

Voorraad en Levering

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Ja, dat is mogelijk als deze nog niet verzonden is. Daarna wordt deze als nieuwe bestelling in behandeling genomen, inclusief verzendkosten.

Kan een product uitverkocht zijn?

Ja, maar de kans hierop is klein. Soms is een product tijdelijk niet leverbaar omdat de importeur / fabrikant wacht op een zendig uit het buitenland. Producten die langere tijd niet leverbaar zijn worden offline gezet. Bestelt u een product dat tijdelijk niet leverbaar is nemen we meteen contact met u op.

Backorder

Als een product niet op voorraad is nemen we altijd contact met u op. U heeft de keuze om het product later te ontvangen of te annuleren. Bestellingen van grote omvang worden meteen geleverd, het backorder product wordt later, en zonder verzendkosten, nagezonden.

Vragen over EHBO koffers

Wat is de houdbaarheidsdatum van een EHBO koffer?

De vervaldatum staat bijna altijd op de verpakking of EHBO koffer vermeld. EHBO koffers kunnen producten bevatten met verschillende datums, maar deze kunnen ook allemaal hetzelfde zijn. Dit is per type koffer en fabrikant verschillend. Neem contact met ons op voor de exacte houdbaarheidsdatum van een bepaalde type EHBO koffer.

Is een EHBO Koffer met Oranje Kruis goedkeuring beter?

Nee, de inhoud van een EHBO koffer hoeft wettelijk gezien niet aan de richtlijnen van het Oranje Kruis te voldoen. Het is de keuze van een fabrikant of importeur om deze door het Oranje Kruis te laten certificeren. Een EHBO koffer zonder Oranje Kruis goedkeuring kan dus ook veel meer producten bevatten dan de richtlijn aanbeveelt. De Oranje Kruis sticker waarborgt wel dat aan bepaalde inhoudseisen is voldaan. Het is dus vooral zaak dat u goed kijkt of de inhoud van een EHBO koffer geschikt is voor uw (werk)omgeving.

Beademingsmakser of beademingsdoekje?

Een beademingsdoekje wordt door enkele fabrikanten aangeduid als beademingsmasker. Er zijn verschillende opvattingen over wat het nu daadwerkelijk is. Een beademingsdoekje mag beademingsmakser worden genoemd omdat een masker volgens het woordenboek over het gezicht kan worden aangebracht. Een beademingsdoekje voldoet ook aan deze eigenschappen. Wij nemen altijd letterlijk de beschrijving op de verpakking over. Wilt u zekerheid of het een doekje of masker betreft? Neem gerust contact met ons op. Bijna alle ehbo koffers bevatten een beademingsdoekje, ook als de fabrikant beademingsmasker bij de inhoud vermeldt.

Inhoud EHBO koffer, waar moet ik op letten?

Die vraag wordt vaak gesteld, meer informatie hierover vindt u op onze pagina Inhoud Ehbo Koffer.

Controleert Betervoorbereid EHBO koffers?

Ja, wij controleren de inhoud van EHBO koffers. U kunt ze afleveren op onze vestiging in Goes, adres Scottweg 19 (industriegebied De Poel II). Wij controleren ook EHBO koffers bij klanten op locatie door heel Nederland. Gecontroleerde koffers worden voorzien van een controlesticker.

AED Kopen?

Doen alle AED's hetzelfde?

Ja, elke AED geeft een schok als er sprake is van een fibrillatie. In beginsel maakt het niet uit welke AED u koopt.

Welke AED past het beste bij mij?

Bij het kiezen van AED adviseren wij u met het volgende rekening te houden:

  • Prijs van het AED apparaat
  • Prijs van de accu en elektroden, deze moeten na een AED inzet vervangen worden
  • Gesproken woord, kan ik de stem goed horen, zijn de instructies duidelijk, taalkeuzes e.d.
  • Visuele ondersteuning, deze varieert van een eenvoudige led tot bewegend video beeld
  • Welke accessoires worden er bijgeleverd, bijvoorbeeld een AED tas, muurbeugel, rescue-set enz.
Kan ik een servicecontract afsluiten?

Ja, dat is mogelijk, maar niet verplicht. Het service level wordt met u besproken en op wens afgestemd

Wordt de levensduur van batterij en elektroden gemonitord?

Ja, wij monitoren dit als een AED bij ons wordt aangeschaft, of door ons onderhouden wordt

Rookmelders

In welke ruimte een rookmelder?

Wij adviseren rookmelders in de volgende ruimten:

  • Veilig vluchten: gang en overloop
  • Vroegtijdig ontdekken van brand: slaapkamer(s) en woonkamer
Waar bevestig ik de rookmelder?

Rookmelders altijd tegen het plafond monteren. Om negatieve beïnvloeding door luchtstromen te voorkomen altijd tenminste op 50 cm afstand van wanden.

Wat is de beste rookmelder?

De beste rookmelder voldoet aan de NEN 2555 eis. Deze rookmelders werken op 230V en hebben een 9V back-up batterij. Door de back-up batterij blijft de rookmelder werken als de netspanning wegvalt.

Hoe werkt een rookmelder?

Een rookmelder detecteert (ziet) rook. Afhankelijk van de plaats en hoeveelheid rookmelders in een ruimte wordt de brand vroegtijdig ontdekt. Voordeel is dat er nog een geringe rookontwikkeling is (veilig vluchten) en de brand bijna altijd nog geblust kan worden (schadebeperking). Een rookmelder ziet geen verschil tussen stoom, sigarettenrook of rook die bij brand vrijkomt. Om die reden kun je in een rookruimte en de keuken beter hittemelders plaatsen, zo voorkom je ongewenst alarm.

Hoe weet ik of de rookmelder werkt?

Rookmelders bevatten een testknop. Als deze wordt ingedrukt gaat het alarm af. Is dit niet het geval is de rookmelder defect, of de batterij leeg. Met de testknop bootst u geen echt rook situatie na, daarom is het beter de rookmelder te testen met testgas voor rookmelders. Wij adviseren elke maand een test uit te voeren.

Heeft een rookmelder onderhoud nodig?

Ja, door stof kan de reactietijd vertraagd worden. Ons advies:

  • elke 4 maanden de buitenzijde schoonmaken met een vochtige doek
  • 1 keer per jaar de melder stofvrij te maken, door de zuigmond van de stofzuiger tegen de openingen te houden, of nog beter Solo A7 detectorreiniger te gebruiken
Maakt een rookmelder mijn woning veiliger?

Ja, u wordt tijdig gewaarschuwd en raakt niet ingesloten door brand
Nee, beter is het om brand te voorkomen door het pluizenfilter van de wasdroger na elke droogbeurt te reinigen, pc kasten tenminste 1 keer per jaar aan de binnenzijde van stof te ontdoen, warme lampen op afstand te houden van brandbare voorwerpen, in de keuken te blijven tijdens het koken, de filters van de afzuigkap vetvrij te houden, verdeeldozen te gebruiken met een maximale belasting van 3500W, ervoor te zorgen dat groepen in de meterkast niet te zwaar belast worden enz. enz.

Wordt ik 's-nachts wakker van rook?

Nee, het reukorgaan werkt niet als u slaapt. Door vrijkomende koolmonoxide is de kans groot dat u in een diepere slaap komt, bewusteloos raakt en komt te overlijden door koolmonoxide vergiftiging. Een rookmelder redt levens!

U heeft een andere vraag? Die kunt u stellen via onze contactpagina