Veelgestelde vragen

Service staat bij ons voorop!

Verzendkosten

Wat zijn de tarieven voor verzending?

De tarieven voor verzending van pakketten zijn:

  • Nederland: € 5,75 voor orders tot € 250,- en franco vanaf € 250,-
  • België: € 12,- voor alle orders
  • Overige landen: op aanvraag
  • Alle prijzen zijn excl. 21% BTW
Moet ik voor een backorder verzendkosten betalen?

Nee, voor een backorder worden geen verzendkosten in rekening gebracht

Betalingsmogelijkheden

Kunnen bedrijven betalen per factuur?

Ja, bedrijven kunnen betalen per factuur. De keuze hiervoor kunt u aanvinken in het bestelproces.

Kunnen consumenten betalen per factuur?

Nee, consumenten betalen vooraf via iDEAL als de bestelling via de pakketdienst verzonden wordt.

Kan ik betalen via IDEAL?

Ja, zakelijke klanten en consumenten kunnen betalen via iDEAL. Voor consumenten is betalen via iDEAL verplicht, zakelijke klanten hebben de keuze of ze via iDEAL of via een factuurbetaling achteraf willen betalen.

Welke betalingstermijn wordt gehanteerd?

Voor zakelijke klanten die per factuur betalen geldt een termijn van 14 dagen. Na persoonlijk contact kan een andere termijn worden overeengekomen. Pro-forma facturen hebben een betaaltermijn van 7 dagen.

Is achteraf betalen mogelijk?

Ja, zakelijke klanten die kiezen voor betaling per factuur betalen automatisch achteraf. Consumenten kunnen achteraf betalen als de bestelling wordt afgehaald in ons magazijn aan de Scottweg 19 te Goes.

Voorraad en Levering

Zijn alle producten uit voorraad leverbaar?

98% van de producten is op voorraad. Producten met lage omloopsnelheid en een korte houdbaarheidsdatum zijn niet op voorraad. Als een product niet uit voorraad leverbaar is nemen wij altijd contact met u op.

Kan een product uitverkocht zijn?

Ja, maar de kans hierop is klein. De voorraad wordt digitaal beheerd, en tijdig aangevuld. Bij grote orders is het helaas niet altijd te voorkomen. Binnen 48 uur is de voorraad doorgaans weer aangevuld

De bestelling kan niet bezorgd worden?

Als het pakket door u niet in ontvangst genomen kan worden vindt de volgende werkdag een 2e poging plaats. Als ontvangst weer niet mogelijk is wordt het pakket geretourneerd naar ons depot in Goes. Wij moeten het pakket dan weer opnieuw voor verzending aanbieden, u betaalt in dit geval opnieuw € 7,50 verzendkosten

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Dat is mogelijk tijdens onze openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur. Betervoorbereid.nl is gevestigd op Scottweg 19 te Goes (industriegebied De Poel II). Bij de hoofdentree bevindt zich het afhaalloket, hier staat uw bestelling gereed. Het is mogelijk om met uw PIN pas te betalen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bestellingen, geplaatst voor 16:00 uur worden de volgende werkdag bezorgd. Als een andere datum gewenst is kunt u dit aangeven bij 'opmerkingen' in het bestelproces.

Registratie en Login

Is registratie verplicht?

Nee, registratie is niet verplicht. Ook zonder registratie kunt u orders plaatsen

Kan ik registreren zonder te bestellen?

Dat is mogelijk, u kunt zich hier registreren

Ik ben mijn login gegevens vergeten?

In het bestelproces kunt u aangeven dat u de login gegevens bent vergeten, u ontvangt per omgaande een mail

Wat is het voordeel van registreren?

U hoeft niet elke keer alle invulvelden in te voeren en heeft inzicht in de bestelhistorie

Wat is het beste moment om in te loggen?

Inloggen kan voor- en achteraf. Als u een eerdere bestelling opnieuw plaatst moet u eerst inloggen

Vragen over EHBO koffers

Is de houdbaarheidsdatum van een goedkope EHBO koffer korter?

Nee, er is géén verband tussen de prijs en de houdbaarheidsdatum van onze EHBO Koffers. De houdbaarheidsdatum is tussen de 3 en 4,5 jaar, dit verschilt per fabrikant.

Wat is de houdbaarheidsdatum van een EHBO koffer?

De vervaldatum staat op de verpakking of EHBO koffer vermeld. EHBO koffers kunnen producten bevatten met verschillende datums, maar deze kunnen ook allemaal hetzelfde zijn. Dit is per type koffer en fabrikant verschillend. Neem contact met ons op voor de exacte houdbaarheidsdatum van een bepaalde type EHBO koffer. Gemiddeld is de houdbaarheidsdatum 3 tot 4,5 jaar.

Is een EHBO Koffer met Oranje Kruis goedkeuring beter?

Nee, de inhoud van een EHBO koffer hoeft wettelijk gezien niet aan de richtlijnen van het Oranje Kruis te voldoen. Het is de keuze van een fabrikant of importeur om deze door het Oranje Kruis te laten certificeren. Een EHBO koffer zonder Oranje Kruis goedkeuring kan dus ook veel meer producten bevatten dan de richtlijn aanbeveelt. De Oranje Kruis sticker waarborgt wel dat aan bepaalde inhoudseisen is voldaan. Het is dus vooral zaak dat u goed kijkt of de inhoud van een EHBO koffer geschikt is voor uw (werk)omgeving.

Beademingsmakser of beademingsdoekje?

Een beademingsdoekje wordt door enkele fabrikanten aangeduid als beademingsmasker. Er zijn verschillende opvattingen over wat het nu daadwerkelijk is. Een beademingsdoekje mag beademingsmakser worden genoemd omdat een masker volgens het woordenboek over het gezicht kan worden aangebracht. Een beademingsdoekje voldoet ook aan deze eigenschappen. Wij nemen altijd letterlijk de beschrijving op de verpakking over. Wilt u zekerheid of het een doekje of masker betreft? Neem gerust contact met ons op. Bijna alle ehbo koffers bevatten een beademingsdoekje, ook als de fabrikant beademingsmasker bij de inhoud vermeldt.

Inhoud EHBO koffer, waar moet ik op letten?

Die vraag wordt vaak gesteld, meer informatie hierover vindt u op onze pagina Inhoud Ehbo Koffer.

Controleert Betervoorbereid EHBO koffers?

Ja, wij controleren de inhoud van EHBO koffers. U kunt ze afleveren op onze vestiging in Goes, adres Scottweg 19 (industriegebied De Poel II). Wij controleren ook EHBO koffers bij klanten op locatie door heel Nederland. Gecontroleerde koffers worden voorzien van een controlesticker.

AED Kopen?

Doen alle AED's hetzelfde?

Ja, elke AED geeft een schok als er sprake is van een fibrillatie. In beginsel maakt het niet uit welke AED u koopt.

Welke AED past het beste bij mij?

Bij het kiezen van AED adviseren wij u met het volgende rekening te houden:

  • Prijs van het AED apparaat
  • Prijs van de accu en elektroden, deze moeten na een AED inzet vervangen worden
  • Gesproken woord, kan ik de stem goed horen, zijn de instructies duidelijk, taalkeuzes e.d.
  • Visuele ondersteuning, deze varieert van een eenvoudige led tot bewegend video beeld
  • Welke accessoires worden er bijgeleverd, bijvoorbeeld een AED tas, muurbeugel, rescue-set enz.
De voordelen per AED op een rij

Heartsine Pad 300P AED: goedkoop, elektroden in accu, extra padpak, gratis tas en gratis AED stickers

Heartsine Pad 500P AED: zie Heartsine Pad 300P en geeft reanimatie feedback

Defibtech Lifeline AED: eenvoudige bediening, zeer robuust en zeer duidelijk gesproken instructies

Defictech Lifeline Auto AED: zie Defibtech Lifeline AED en geeft automatisch een schok

Defibtech Lifeline View AED: zie Defibtech Lifeline AED en video instructies met bewegend beeld

Primedic Heartsave AED: taalkeuzeknop voor gesproken instructies in 3 talen

Zoll Plus AED: metronoom voor reanimatie feedback en uitgebreide visuele ondersteuning

Medtronic CR Plus AED: schakelt automatisch aan als de klep wordt geopend

Medtronic Express AED: zie Medtronic CR Plus AED maar is goedkoper in aanschaf

Telefunken AED: info knop voor extra informatie, goedkoopste AED

Philips Heartstart AED: zeer helder gesproken instructies en gesproken instructies storingsmeldingen

Kan ik een servicecontract afsluiten?

Ja, dat is mogelijk, maar niet verplicht. Het service level wordt met u besproken en op wens afgestemd

Wordt de levensduur van batterij en elektroden gemonitord?

Ja, wij monitoren dit als een AED bij ons wordt aangeschaft, of door ons onderhouden wordt

Rookmelders

In welke ruimte een rookmelder?

Wij adviseren rookmelders in de volgende ruimten:

  • Veilig vluchten: gang en overloop
  • Vroegtijdig ontdekken van brand: slaapkamer(s) en woonkamer
Waar bevestig ik de rookmelder?

Rookmelders altijd tegen het plafond monteren. Om negatieve beïnvloeding door luchtstromen te voorkomen altijd tenminste op 50 cm afstand van wanden.

Wat is de beste rookmelder?

De beste rookmelder voldoet aan de NEN 2555 eis. Deze rookmelders werken op 230V en hebben een 9V back-up batterij. Door de back-up batterij blijft de rookmelder werken als de netspanning wegvalt.

Hoe werkt een rookmelder?

Een rookmelder detecteert (ziet) rook. Afhankelijk van de plaats en hoeveelheid rookmelders in een ruimte wordt de brand vroegtijdig ontdekt. Voordeel is dat er nog een geringe rookontwikkeling is (veilig vluchten) en de brand bijna altijd nog geblust kan worden (schadebeperking). Een rookmelder ziet geen verschil tussen stoom, sigarettenrook of rook die bij brand vrijkomt. Om die reden kun je in een rookruimte en de keuken beter hittemelders plaatsen, zo voorkom je ongewenst alarm.

Hoe weet ik of de rookmelder werkt?

Rookmelders bevatten een testknop. Als deze wordt ingedrukt gaat het alarm af. Is dit niet het geval is de rookmelder defect, of de batterij leeg. Met de testknop bootst u geen echt rook situatie na, daarom is het beter de rookmelder te testen met testgas voor rookmelders. Wij adviseren elke maand een test uit te voeren.

Heeft een rookmelder onderhoud nodig?

Ja, door stof kan de reactietijd vertraagd worden. Ons advies:

  • elke 4 maanden de buitenzijde schoonmaken met een vochtige doek
  • 1 keer per jaar de melder stofvrij te maken, door de zuigmond van de stofzuiger tegen de openingen te houden, of nog beter Solo A7 detectorreiniger te gebruiken
Maakt een rookmelder mijn woning veiliger?

Ja, u wordt tijdig gewaarschuwd en raakt niet ingesloten door brand
Nee, beter is het om brand te voorkomen door het pluizenfilter van de wasdroger na elke droogbeurt te reinigen, pc kasten tenminste 1 keer per jaar aan de binnenzijde van stof te ontdoen, warme lampen op afstand te houden van brandbare voorwerpen, in de keuken te blijven tijdens het koken, de filters van de afzuigkap vetvrij te houden, verdeeldozen te gebruiken met een maximale belasting van 3500W, ervoor te zorgen dat groepen in de meterkast niet te zwaar belast worden enz. enz.

Wordt ik 's-nachts wakker van rook?

Nee, het reukorgaan werkt niet als u slaapt. Door vrijkomende koolmonoxide is de kans groot dat u in een diepere slaap komt, bewusteloos raakt en komt te overlijden door koolmonoxide vergiftiging. Een rookmelder redt levens!

EHBO Tips

Hoe behandel ik een schaafwond?

Een schaafwond kunt u het beste schoonspoelen met water, desinfecteren met desinfectie lotion en laten drogen aan de buitenlucht.

Hoe verzorg ik een bloedende wond?

Het verzorgen van een bloedende wond gebeurt in een vaste volgorde:

  1. Schoonspoelen met water
  2. Desinfecteren met desinfectie lotion
  3. Afdekken met bijvoorbeeld een pleister of snelverband

Het zelf behandelen van een bloedende wond is niet altijd voldoende, bijvoorbeeld als de huid gehecht moet worden. Bij twijfel kunt u daarom het best een arts raadplegen.

Brandwonden, eerst water de rest komt later!

Brandwonden zijn als volgt te onderscheiden:

  1. 1e graads, de huid is pijnlijk, rood en gezwollen
  2. 2e graads, er zijn blaren zichtbaar
  3. 3e graads, de wond is wit / zwart, de huid is open en de zenuwen zijn aangetast

Behandeling van alle brandwonden:

  • 10 minuten koelen met zacht stromend lauw water
  • Verwijder géén kleding die aan de wond kleeft
  • Waarschuw arts bij blaren en open huid
  • Dek de wond af met steriel verband
  • Laat het slachtoffer niet eten en eten
Hoe verwijder ik een teek?

De beet van een teek kan de ziekte van Lyme verzoorzaken. Het verwijderen van een teek dient voorzichtig te gebeuren. De teek heeft een groot achterlichaam en een kleine kop (snuit). Aan de snuit zitten weerhaakjes waarmee de teek zich stevig kan verankeren aan de huid. Het onzorgvuldig verwijderen van de teek heeft tot gevolg dat het achterlichaam afbreekt en de snuit in de huid achterblijft. Het is dus vooral zaak om voorzichtig te handelen:

  1. Gebruik een tekentang
  2. Pak de teek zo dicht mogelijk bij de huid vast
  3. Trek de teek zeer voorzichtig uit de huid
  4. Ontsmet de huid, bijvoorbeeld met wondreinigingsdoekjes
  5. Was uw handen, bij voorkeur met desinfecterende zeep of desinfectie spray
Hoe moet ik reanimeren?

Reanimatie is nodig als iemand géén hartslag meer heeft, dit noemt men ook wel een circulatiestilstand. Door te reanimeren wordt de bloedsomloop en ademhaling kunstmatig in stand gehouden, dit is erg belangrijk voor de organen. Door het drukken op de borst (compressies) en te beademen stijgen de overlevingskansen van een slachtoffer aanzienlijk. Het is altijd nodig om te alarmeren via het alarmnummer 1-1-2, belangrijk is dat u vermeldt dat het om een reanimatie gaat.


Welke stappen u moet ondernemen:

  • Controleer het bewustzijn, reageert het slachtoffer op aanspreken en schudden aan de schouders
  • Controleer de ademhaling, kantel hiervoor het hoofd goed achterover (kinlift / chinlift)
  • Als er geen ademhaling waarneembaar is begint u meteen met reanimeren
  • Bel 1-1-2 (laat dit bijvoorkeur een ander doen) en meldt dat het om een reanimatie gaat
  • Druk het midden van de borstkas 6 cm naar beneden, doe dit 30 keer (tempo 100 x per minuut)
  • Kantel hoofd achterover, plaat uw mond over mond slachtoffer, knijp neus dicht en beadem 2 x
  • Nu afwisselend 30 keer drukken op de borstkas en 2 keer beademen
  • Ga door tot professionele hulp aanwezig is

Tips:

  • voor mond-op-mond beadming is een beademingsmasker onmisbaar
  • de overlevingskansen stijgen aanzienlijk door een AED
Help, mijn kind heeft een bijtende stof ingenomen

Kinderen kennen niet de gevaren van gevaarlijke stoffen. Een fles bijtende vloeistof wordt aangezien voor een drinken, kinderen zijn tenslotte grootgebracht met de fles. Het beste kunt u gevaarlijke stoffen bewaren op een plaats die ontoegankelijk is voor kinderen. Gaat het fout dan kunt u het beste als volgt handelen:

  • Vul een glas met water
  • Spoel met de eerste slok water de mond en laat dit uitspugen
  • Daarna het glas leegdrinken (geef 1 glas water, voorkom braken)
  • Raadpleeg een arts
  • Neem verpakking mee naar de arts
Hoe herken ik een botbreuk?

Een botbreuk is niet altijd eenvoudig te herkennen, wat zijn de symptonen:

  • Het ledemaat staat in een afwijkende stand (hoeft niet altijd zo te zijn)
  • Het slachtoffer heeft pijn
  • Het slachtoffer kan het betreffende lichaamsdeel niet meer bewegen

Hoe te handelen:

  • Verplaats het slachtoffer alleen in een noodsituatie
  • Laat het slachtoffer met rust (niet helpen met opstaan e.d.)
  • Blijf van het getroffen lichaamsdeel af
  • Vaak geeft het slachtoffer zelf al aan dat het een bepaald ledemaat niet meer kan bewegen, ook als u dit vraagt
  • Bel een ambulance via 1-1-2
  • Voorkom afkoeling als het slachtoffer op de grond ligt / zit, een reddingsdeken is een goed hulpmiddel

U heeft een andere vraag? Die kunt u stellen via onze contactpagina

zorg(t) voor veiligheid