Leveringen & levertijden

Backorder

Als een artikel niet uit voorraad geleverd kan worden ontvangt u hiervan meteen bericht. Om verzendkosten te sparen vragen we om uw akkoord voor uitstel tot levering van enkele dagen. Kunt u hiermee niet akkoord gaan, of de wachttijd van het backorder product is langer dan 1 week wordt uw order verwerkt en vindt er een separate nalevering plaats. Voor de nalevering betaalt u géén verzendkosten.

 

Levertijden

Leveringen vinden de volgende werkdag plaats als de bestelling voor 16:00 uur wordt geplaatst. Bestellingen vanaf vrijdag 16:00 uur t/m maandag 16:00 uur worden bezorgd op dinsdag. Op feestdagen wordt niet bezorgd.

 

Distributie

Uw bestelling wordt bezorgd door de vervoerder Packs. U dient ervoor te zorgen dat de bestelling in ontvangst kan worden genomen. Als bezorging door afwezigheid niet kan plaatsvinden wordt de bestelling mee teruggenomen naar het depot en dient u zelf een nieuw bezorgmoment in te plannen met Packs. Als bezorging voor de 2e keer niet mogelijk is stuurt de pakketdienst uw producten retour naar ons magazijn. We zijn dan genoodzaakt uw bestelling nogmaals aan te bieden bij de pakketdienst. Wij zijn dan ook genoodzaakt om de verzendkosten nogmaals in rekening te brengen.

 

Bestelling beschadigd of kwijt

Indien de goederen in de zending beschadigd zijn geraakt dient u direct contact met onze klantenservice op te nemen. Dit kan per mail met informatie en foto's van de beschadigde zending naar support@betervoorbereid.nl. Wanneer de zending kwijt is geraakt voordat deze is afgeleverd (manco) dan zullen wij een onderzoek starten bij de vervoerder, zij gaan controleren of de zending op een verkeerd depot ligt of dat deze definitief manco is. Indien deze definitief manco is zullen we de zending nogmaals aanbieden. Als de zending kwijt is geraakt door aflevering bij de buren of adresfout dan kunnen wij de bestelling jammer genoeg niet reclameren, lees hier meer over bij Bezorging bij de buren.

 

Aflevering mislukt

Het kan zijn dat uw zending door een mancomelding, transportschade, adresfout of weigering niet afgeleverd kan worden. Bij manco en transportschade zullen wij een onderzoek laten starten door onze vervoerders, zij gaan kijken wat de reden is van de transportschade of mancomelding. Als de zending niet afgeleverd kan worden doordat de zending is geweigerd of door een adresfout waar de klant zelf verantwoordelijk voor is geweest, dan zijn we helaas genoodzaakt hier nogmaals verzendkosten voor in rekening te brengen om de zending afgeleverd te krijgen. Het aanpassen van verstuurde zendingen is helaas niet mogelijk bij de vervoerder, hiervoor zullen zij vragen om een nieuwe zendlabel met de juiste adresgegevens. Let dus goed op bij het invullen van uw afleveradres!

 

Bezorging bij de buren

Als u hebt aangegeven dat er bij de buren bezorgd moet worden is dit geheel voor eigen risico. Vermissingen en schades kunnen niet gereclameerd worden. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de buren goed geïnformeerd zijn welke goederen zij in ontvangst moeten nemen. De buren dienen de bestelling te controleren, zoals hierboven staat vermeld.